Weer thuis!

17 oktober 2017 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

In een uurtje rijden we vanuit Chobe nationaal park naar de Vic Falls... De opstijgende fijne nevel van deze indrukwekkende Victoriawatervallen kunnen we vanuit onze verblijfplaats al van ver waarnemen. We zijn in de gelegenheid om in de voetsporen van David Livingstone (de ontdekker van deze Falls) te treden door een kijkje te nemen bij deze grootste watervallen van het Afrikaanse continent. Het lawaai van het vallende water is oorverdovend. Niet voor niets staat de waterval lokaal bekend als Mosioa-Tunya of te wel " de rook die dondert". Allerlei activiteiten behoren tot de mogelijkheden. Wij maken een wandeling langs de gehele waterval en Nico doet de "pot hike" en duikt letterlijk onder in deze donderende rook... Klauteren en klimmen, zwemmen en in een raftingboot wat mooie plaatjes opleverde! Deze tocht wordt nog steeds gevoeld in de dij-spiertjes maar hij had dit voor geen goud willen missen. Deze dag was met recht de kers op deze taart!!!  's Avonds met de gehele groep het galgenmaal gehad wat weer heel gezellig was. Een presentje gemaakt voor ons gidsje en chauffeur en overhandigd. De volgende ochtend rustig wakker worden en voorbereiden op de terugreis. Koffers weer ingepakt wat elke ochtend steeds vlotter ging.  Om 11.00 uur vertrokken uit onze lodge en na 20 minuten waren we op het vliegveld en om 13.55 uur gingen we zoals gepland de lucht in. Om half 4 waren we in Johannesburg. Om 19.20 uur zou het vertrek naar Londen zijn waar geplande tijd van aankomst 05.30 uur was. Het vertrek was 40 minuten later maar deze mooie Airbus A380-800 haalde deze tijd met gemak in tijdens de vlucht. Dus om 05.35 uur waren wij  in Londen. Maar ondertussen heeft "iemand" (?) onze vlucht Londen-Amsterdam van 06.40 uur omgeboekt naar een later tijdstip en konden wij wachten tot 14.20 uur eer wij konden vertrekken. En dan duurt wachten wel echt heel lang...Dit terwijl wij om 09.05 uur al in Amsterdam hadden kunnen zijn. Uiteindelijk konden wij onze voeten op Nederlandse bodem zetten om 15.35 uur!!! Weer duurde deze reis, zoals ook de heenreis, vele uren langer... dus één ding moge duidelijk zijn... nooit meer vliegen met British Airways! Maar ook staat vast..." WE HADDEN DEZE FANTASTISCHE AFRIKA-REIS NOOIT WILLEN MISSEN.

Het was een reis met een gouden randje maar ook zijn we blij dat we weer thuis zijn! Dus hopen we dat jullie een beetje mee hebben kunnen genieten van onze belevenissen. Groetjes en tot snel...Nico en Myriam.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ad en Thea:
    17 oktober 2017
    Blij dat je weer heelhuids thuis bent van deze mooie reis
  2. Tessa:
    17 oktober 2017
    Mooie herinnering erbij :-)
  3. John:
    17 oktober 2017
    Fijn te horen dat jullie er weer zijn. En ja ik had je gewaarschuwd door met BA te vliegen, niet geheel betrouwbaar qua tijden, en het omboeken naar een latere vlucht is al helemaal raar en dat je dan 8 uur moet wachten terwijl er om de 2 uur een vlucht is naar Amsterdam. Maar goed dit avontuur pakken ze jullie niet meer af.
  4. Joep van der Meijs:
    17 oktober 2017
    Zo te lezen hele mooie reis gehad. Foto’s zien we nog wel. Wij gaan komende vrijdag weer naar huis .
    We zullen de zon en het fijne herfstweer missen maar de winter komt er ook weer aan. Skikaart zojuist gereserveerd. Dus moeten over 1 1/2 maand weef aan de bak. Groetjes en gauw tot ziens.