Sossusvlei 2

2 oktober 2017 - Swakopmund, Namibië

En daar zijn we weer...2 oktober vandaag en zou een heleboel kunnen vertellen over de rode duinen...maar de foto's spreken meer dan ik kan vertellen. Fantastische lichteffecten door de opkomende zon, de lijnen die zo gecreëerd worden lijken wel gemaakt met een liniaal, zo recht. Zo ver je kijken kunt gele, oranje en rood gekleurde zandduinen. Het lijkt wel een grote zee van zand die aan je voeten in het rode licht gloeit. Zo geweldig mooi gezicht! We konden helemaal naar boven lopen...zie video. Klein stukje van de afdaling. Dit was Duin 49 in het park en één van de mooiste. Daarna naar de Sossusvlei wat inderdaad een grote vlakte, soort dal, is die ook mooi was om te zien. Helaas stond deze nu droog en werd ons verteld dat met water het panorama vele mallen mooier is...deze duinen zijn een nationaal park waar we in de jeeps rond reden. Ook konden we dicht in de buurt van een spiesbok komen. Van hieruit naar de Sesriem Canyon die ontstaan is doordat de Tsauchab-River in de loop van duizenden jaren een 30 meter diepe en 2 km lange kloof in de rotsen heeft uitgesleten... een dag met vele indrukken...!!!

De volgende dag om half 7 rijden. Dus weer een vroegertje. Na 1 uurtje rijden zijn we bij een klein vliegveldje waar de dappere dodo's onder ons gaan vliegen over de gisteren bezochte zandduinen. Indrukwekkend! Hierna rijden we door de ruige natuur van het Namib-Naukluftpark naar het aan de kust gelegen Swakopmund. Een badplaats ondanks dat het zeewater hier bijna altijd ijzig koud is. Deze plaats is een overblijfsel uit de Duits koloniale periode. Onderweg hebben we vele stops. De eerste koffieshop is in Solitaire. Ook de titel van een boek waar deze plaats over gaat. De schrijver (van Lee) was bevriend met Herman Brood. We rijden weer door via de Gaubpas en Kuisepas. We stoppen ook bij de Steenbokskeerkring. Hierna naar Walvisbaai om vele flamingo's te bekijken die hier hun plekje wel gevonden hebben. Aan de boulevard prachtige huizen waar ook Angelina en Brad Pit met hun kids gewoond hebben. Rond half 5 bereikten we Swakomund waar we eerst het stof van ons gingen afwassen in een heerlijk bad in het Zum Kaiser Hotel waar de temperatuur rond 18.00 uur gezakt was naar ongeveer 14 graden. Heel wat anders dan de 30+ van de laatste dagen. Een prachtig hotel waar de warme bedden vanwege de kruik in bed ons welkom deden voelen. We kunnen hier ook de was afgeven waar natuurlijk even gebruik van maken. Wat een heerlijke service. We blijven hier 2 nachten en er zijn vele activiteiten die we kunnen doen maar wij hebben besloten vandaag lekker helemaal niks te doen. Alleen maar relaxen en even gewoon saampies... Alles is echt geweldig, overweldigend, vele indrukken enz, enz. maar ook kei-vermoeiend...dus helemaal top zo'n dag. Bye...Bye..!!! Tot de volgende keer maar weer.

1. Sandy, Peter, Fleur:
    Wat schitterend mooi!
  2. Ad en Thea:
    2 oktober 2017
    Mooie foto's,ben je niet in dat vliegtuigje geweest Myriam???
  3. Fam van der Valk:
    2 oktober 2017
    Neen...ik denk net als vroeger onze koningin...niet samen het gevaar op zoeken🤣
  4. John:
    2 oktober 2017
    Held op sokken hoor, maar ja als je niet wil? Dan niet he, mooie tocht hoor tot nu toe, jullie zullen wel gesloopt zijn straks. Veel plezier nog de komende dagen.
  5. John:
    2 oktober 2017
    Wat een geweldige ervaring voor Nico, en een standbeeld in de auto. Ha ha ha.
  6. Astrid:
    2 oktober 2017
    Prachtige ervaringen, je schrijft er heel mooi over, een genot om te lezen, en eigen ervaringen op te frissen zoals de heerlijke kruik:-)

Veel plezier!
  7. Anneke:
    2 oktober 2017
    Mijn collega in het hospice heeft duidelijk niet overdreven toen ze zei dat de Sossusvlei bij zonsopgang wonderschoon is! Leuke schrijftrant hoor! Mooie reis verder.
  8. Tessa:
    3 oktober 2017
    Mooie foto's en weer een leuk verhaal.
    Hoop dat jullie lekker opgeladen zijn van jullie rustdag gisteren heerlijk met z'n tweetjes. Gezellig dat we gisteren even konden FaceTimen. XXX
  9. Agnes:
    4 oktober 2017
    Eindelijk even de tijd genomen om je verhalen te lezen en de foto's te bekijken. Ik lees veel herkenbare dingen zo ook op de foto's. Prachtig. En complimenten voor je gezellige schrijfstijl! Blijf maar lekker genieten. Wij bereiden ons hier voor op een herfststorm! Code oranje! Dat is wat anders dan een oranje duin! :)