Etosha nationaal park 6 en 7 oktober

8 oktober 2017 - Rundu, Namibië

Na 2 dagen "radiostilte" zijn we nu weer "in the air" Met andere woorden we hadden 2 dagen geen WiFi of verbinding in en rondom het park. Het Etosha park...ik had er al het een en ander over verteld. Wij bezoeken het oostelijk gedeelte daar natuurlijk deze grote oppervlakte (22.000km*) niet in het geheel te bezoeken mogelijk is. We gaan naar de vele waterholes waar de beesten zich ophouden bij deze hitte...en heet is het zeker! Ik ga proberen later nog wat foto's te verzenden maar we hebben best wel geboft bij het zien van de dieren. We zaten in 3 groepen en wij zagen zebra, springbok  rode hartbeest, wrattenzwijn, dikdik, antilope, giraf, olifant, leeuw, leeuwin, neushoorn,en nog vele roofvogels... en natuurlijk vergeet ik er zeker nog. Voor mij vond ik het badderen van zeker 60 olifanten...helemaal het einde...wat een geweldig gezicht. Al met al een geweldige wild-game. We deden deze tocht zowel in de truck als in de jeep. Weer een ervaring rijker! Vanuit Etosha rijden we vandaag 8 oktober via Grootfontein naar Rundu waar we maar 1 nacht blijven. Onderweg kunnen shoppen in een groot winkelcentrum, die lijkt op de grote winkelcentra' in Frankrijk. Verder noordwaarts laten we de droge woestijn achter ons en bereiken we de vruchtbare Capriviregio. We passeren verschillende Owambodorpjes en beseffen we weer hoe mooi wij wonen en hoe goed wij het hebben. Rundu zelf is niet zo groot maar de uitgestrekte buitenwijken worden vooral bewoond door Angolezen die gevlucht zijn voor de oorlog in hun land. We gaan slapen in een logde, gelegen aan de Okavangorivier waar nog krokodillen in kunnen varen. Optioneel kunnen we een boottocht doen. In 2 groepen en terwijl ik zit te tikken is Nico aan het varen. Heb jullie nog niets verteld over het eten en de lodges... buiten dat de een wat luxer is dan de andere is het in één woord geweldig. Sommigen lijken wel complete huisjes met koelkast, bad en douche, airco en koelkast! Dit besef je hoe geweldig dat is als je net als gisteren nacht geen airco had. Was hot, hot, hot!!! Vannacht slapen we in mooie buitenhuisjes met een rieten puntdakje... en voor de ramen zit alleen gaas, dus geen ramen. Het eten waarvan ik vooraf dacht dat dat 3 keer niets zou zijn verbaast ons elke avond weer. Een grote diversiteit van groente en fruit. Vleessoorten van eland tot kudu en de toetjes zijn ZOET en overdadig....maar wel lekker. Kleine beetjes mogen! Kan nog wat over de wegen vertellen. We rijden vele kilometers en morgen de meeste, zo'n 570 km. Ik had al verteld dat er teerpad, grondpad en zoutbad was. Het grondpad is zand en grind... Als er veel op wordt gereden zakt het zand naar onderen en blijft het grind over en tril je zo wat de truck uit. Maar dan komen er padskrapers om de weg weer glad te maken. En je zou het niet denken maar wanneer deze gereed zijn met hun werk voelt het pad weer als asfalt...glad en strak. Zo ik heb jullie weer bij-gepraat en ga een wijntje drinken. Groetjes uit zeer warm Rundu!

1. Anneke:
    8 oktober 2017
    Goh, je gedachten over het eten.............Heb ik vorig jaar na mijn reis niet verteld dat het eten heel goed is? In ieder geval in Zuid-Afrika, in Namibië ben ik niet geweest.
    Mooie reis verder!
  2. Ad en Thea:
    8 oktober 2017
    Weer genoeg dieren gezien dus,fijn dat het eten ook goed is.
    Het is toch altijd afwachten.
    Geniet nog even verder,en tot gauw.
    Ad en Thea
  3. Tessa:
    8 oktober 2017
    Klinkt allemaal heel goed. Ik zet Zuid-Afrika ook op mijn Bucketlijst :-)
    Fijne lastste week. Tara zit in Engeland en is na 12 uur reizen goed in het gastgezin in Worthing aangekomen. Xxx