Vlucht 2

24 september 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Gisteren al een stukje geschreven hoe ons eerste gedeelte vliegen soepel verliep...nu het 2e gedeelte is een heel ander verhaal. We waren keurig op tijd ingecheckt en de boarding verliep ook perfect. Half 10 Engelse tijd, die ik nu even aanhoud, terwijl het in Nederland 1uur later is, ging het vliegtuig taxiën... en hoopte ik dat we maar weer veilig de lucht in gingen... Opeens werden alle motoren stil en na 10 minuten hoorden we...Here is your captain speaking...er brandde een lichtje dat niet mocht branden. De woorden, werd toch een beetje een technisch verhaal, die we opvingen was relay, electric, heating en iets met de-icing.... Voor mij verder latijn...🤔 Dus werd het wachten op een volgend bericht. De technische lui gingen aan het werk en probeerde het probleem op te lossen... Eerste poging mislukt...zo ook de tweede en derde poging. De oorzaak werd niet gevonden en ondertussen was Heathrow van plan alles te sluiten. Tot kwart over 12 werd gezegd dat de technici zouden doorwerken maar wij het vliegtuig zouden gaan verlaten. Ondertussen zagen wij dat de bagage werd uitgeladen en wij mochten blijven zitten tot nader order. Uiteindelijk ik denk tegen 02.00 uur konden wij er uit. Weer een heel eind lopen naar zone D waar ons verder verteld werd wat te doen. Na een half uur werd een grote Franse groep (28) en onze groep van Djoser naar voren geroepen en kregen we papieren in de hand...welk hotel...een survival-pakketje en liep er een dame met ons mee naar een bus die ons naar het Hilton hotel in de buurt van het vliegveld bracht...en daar zijn we nu nog. We hebben net een heerlijk ontbijtje op. Lekker gedoucht en dan moeten we voor 12 uur uitschecken. Daarna kunnen we hier nog lunchen en om half 3 komt de bus ons weer ophalen om naar het vliegveld te gaan waar we vanavond om 19.00 uur het nog een keer gaan proberen. Zeiden wij gisteren tegen elkaar...hebben wij dat weer? Maar het is vast niet de 1e keer en zal ook zeker niet de laatste keer zijn voor welke maatschappij dan ook...KLM-lovers onder jullie...Haha... wat kun je anders doen dan gewoon maar te wachten...en het over je heen te laten komen. Alles was verder perfect geregeld om ons te transporteren, te laten slapen, te verfrissen, ontbijt en luch en hebben zelfs nu een schoon t-shirt aan, die we ook kregen. Ga nu hier de boel opruimen en alles inpakken. Dit was het weer voor nu en maar duimen dat ons volgend verslag uit Kaapstad gaat komen... N+M

1. Sandy, Peter, Fleur:
    24 september 2017
    Heel vervelend maar helaas niks aan te doen! Goed blijven ademhalen en laat het maar over jullie heen komen! Xxx
  2. Ad en Thea:
    24 september 2017
    Komt goed,gewoon verder gaan.
    Was wel lachen gisteravond met het appen.
    Goede Reis verder
  3. Anneke:
    24 september 2017
    En ik maar denken vanmorgen tijdens onze mis dat jullie zo ongeveer gingen landen in Kaapstad. Niet dus. Wel fijn dat jullie goed opgevangen zijn met alles.
    Ik hoor graag morgen of het wel gelukt is Kaapstad te bereiken. Hoop dat de Tafelberg niet in nevelen gehuld is, en jullie deze op kunnen om te genieten van het prachtige uitzicht zoals jullie in mijn fotoboek konden zien. Ik lees het wel weer.
  4. Joep:
    25 september 2017