Kaapstad - Lambert's Bay

27 september 2017 - Springbok, Zuid-Afrika

Ook hier hebben we WiFi ... dus even snel bij pennen zodat jullie op de hoogte blijven. Even buiten Kaapstad werpen we vanaf Blouberg-Strand nog een blik op de Tafelberg. Hierna volgen we de prachtige kustweg naar het noorden. Echt een mooie rit en onze Chauffeur, waar Nico vandaag bijrijder van was rijdt geweldig. We komen aan rond een uur of 4 en de zon doet geweldig zijn best. We bezoeken Birds Island. Dit is een pleisterplaats van 17.000 blauwogig Jan van Genten en andere zeevogels. Het stonk er lekker. De uitwerpselen worden gebruikt voor bemesting en cosmetica doeleinden. We zagen hier ook zeerobben. 'S Avonds zijn we saampjes uit eten geweest. Een van de weinige keren dat dat mogelijk is. Vanavond staat vis op het menu en potjandosies wat was dat lekker...Captains plate en te veel om op te noemen maar voor de kreef en garnalen maken we even een uitzondering. Hierna snel ons bedje in want de wekker moest gezet worden op 05.30 uur... hoezo vakantie? Stipt 07.00 uur vertrokken we richting Oranjerivier. En het zal jullie niet verbazen dat dit plaatsje ligt aan de oranjerivier...en dat deze rivier de grens is van Zuid Afrika en Namibië. Deze grensovergang neemt enige tijd in beslag...3 keer pascontrole en invullen van visumlijstje en we wilden net vertrekken toen we terug moesten op de weegbrug. Alles was oké dus rijden maar. Het landschap verandert op deze route. Het werd leger en dor op hier en daar een slapend dorpje. Bij de grens werd het weer iets groener...water ... ook zien we hier wijnranken. Niet voor wijn maar voor consumptie. De ontvangst is als of ze ons kennen. We krijgen een welkomstdrankjes en worden naar onze logde gebracht die er geweldig leuk uit zien. We zijn net terug van het diner...Nico had lamscoteletjes en ik een rumsteak...en beiden waren voortreffelijk bereid. We hebben heerlijk buiten kunnen eten. De temperatuur was bij aankomst boven de 30 graden dus we hebben snel de korte broek aangetrokken. Morgen gaan we om 09.00 uur rijden en ons doel deze dag is de op een na grootste canyon ter wereld...de Fish River Canyon. De Fish River heeft gedurende duizenden jaren een indrukwekkende 27 km brede kloof uitgesleten. De Canyon zelf is 160 km lang. We rijden naar enkele uitkijk-punten en met een beetje geluk zien we hier al ons eerste wild als springbokken en klipspringers en bijzondere kokerbomen. We wachten maar gewoon af! Afdalen in de kloof is helaas verboden tegenwoordig dus moeten we het op deze wijze bekijken. Jullie snappen we zijn wederom benieuwd. De WiFi is elke dag een verrassing dus we zien en horen elkaar wel weer bij het vlg WiFi-point. Het programma is overvol maar we kunnen het nog best volgen hoor... maar ons bedje roept wel vroeger 's avonds dan thuis. Zo ook nu weer...dus TRUSTE...,